مطالب آموزشی و اخبار, کاربرد آلومینیوم

تلرانس اکستروژن

تلرانس استاندارد صنعتی توسط کمیته فنی انجمن آلومینیوم و موسسه استاندارد ملی آمریکا برای قابلیت های تولید اکسترودر و اکستروژن و نیازهای طراحان توسعه پیدا کرد. این استانداردها از ویژگی های خاص و تحمل ابعاد و همچنین فرمول در قالب جدول های قابل استفاده منتشر شده است. در ذیل به نقد و بررسی طراحی برای ملاحظات اکستروژن و تلرانس میپردازیم.

اکستروژن یک فرایند است که تحت نیروی فشاری فلز را از طریق یک شکل فرم میدهد. این فلزدر حالت پلاستیسیته تحت فشار در حفره های قالب تغییر شکل میدهد و شکل مقطع را میگیرد.عوامل موثر بر تلرانس مقاطع آلومینیومی شامل ضخامت دیواره ، اندازه و ابعاد و مشخصات مقطع ، نوع مقطع (بسته یا باز)، آلیاژ مورد استفاده و سطح مقطع می باشد.

تلرانس زاویه ای :تلرانس زاویه ای وابسته به موقعیت ، بین ۱-/+ تا ۲ -/+ درجه محاسبه میگردد.

تلرانس صافی (کاس بودن) سطح :تلرانس صافی در میان پروفیل ۰٫۰۰۴-/+ بر هر اینچ بر عرض پروفیل میباشد.

تلرانس پیچیدگی: ۰٫۵ درجه بر هر فوت محدودیت های اندازه و ساخت : ضخامت دیواره ها در مقاطع مختلف شامل تلرانس ۱۰%-/+ می شود.

ملاحظات طراحی در طراحی پروفیل های آلومینیومی (DESIGN CONSIDERATIONS):

دستورالعمل برای انتخاب آلیاژ مناسب پروفیل با سختی بالا آلیاژ ۶۰۶۱ یا ۶۰۰۵A پروفیل های صنعتی آلیاژ ۶۰۶۳ یا ۶۰۶۰ پروفیل جهت هیت سینک آلیاژ ۶۰۶۳

۶۰۶۳ آلیاژ:

این آلیاژ محبوب ترین بین همه آلیاژها جهت اکستروژن می باشد. برای مقاطع خام یا با سطح آنودایزینگ و اشکال پیچیده توصیه می شود .

۶۰۶۱آلیاژ:

سختی بیشتر و ماشین کاری بهتر . امکان فرم دهی کمتر در زمان پروسه اکستروژن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *